Ustawa o samorządzie powiatowym w art. 32 ust. 2 pkt 3 i 4, określa, iż do zadań własnych zarządu powiatu należy gospodarowanie mieniem powiatu oraz wykonywanie budżetu powiatu. Mając powyższe na uwadze oraz wychodząc naprzeciw potrzebom różnych podmiotów zwracających się o wynajęcie sali konferencyjnej, stworzenie przedmiotowych zasad pozwoli pracownikom Starostwa Powiatowego w Opatowie na wdrożenie procedur regulujących tą kwestię.
W §1 projektu uchwały określono, iż w obiekcie urzędu znajdują się dwa pomieszczenia, które mogą być wykorzystywane do organizowania spotkania, zebrania, konferencji lub szkoleń, są to sala konferencyjna na parterze nr 12, w której najczęściej odbywają sesje oraz salka konferencyjna nr 308 na III piętrze, w której najczęściej odbywają posiedzenia zarządu i komisji stałych. Biorąc pod uwagę fakt, iż nie w każdym dniu sale wykorzystywane są w celach służbowych urzędu, ustalenie zasad jest zasadne. Z uwagi, iż ww. pomieszczenia znajdują się w obiekcie tzw. użyteczności publicznej, w §2 ujęto, aby rodzaj np. spotkania nie utrudniał wykonywania statutowych zadań urzędu czy nie kolidował z ogólnie przyjętymi zasadami etyki lub powodował negatywnych skutków dla wizerunku urzędu.
Opracowując powyższy projekt uchwały wzięto również pod uwagę możliwość odstąpienia od pobrania środków z tytułu udostępnienia sali, co może dotyczyć jednostek organizacyjnych powiatu, czy organizacji pozarządowych, nie mniej jednak każdorazową decyzję o możliwości z zwolnienia z opłat podejmować będzie pan starosta lub pan wicestarosta, na podstawie umotywowanego wniosku.
Pliki do pobrania: