Poniżej można zapoznać się z realizacją zadań z zakresu opracowywania okresowych planów kontroli, sporządzania sprawozdań czy koordynacji poprzez wydawanie stosownych upoważnień.
W bieżącym roku tj. 2024 r. komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Opatowie zaplanowały do zrealizowanie 100 kontroli w imieniu starosty i starosty:
- najwięcej bo 53 przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg, w oparciu o art. 84 ust. 1 i 2 ustawy o transporcie drogowym, § 12 ust. 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, art. 43 i 48 ustawy o kierujących pojazdami, art. 83 ust. 3 i 83b ustawy - Prawo o ruchu drogowym, art. 7 ust. 1 pkt 3, w zw. z ust. 4 pkt 4 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,
- 22 kontrole przez Służbę Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, w oparciu o §57 ust. 3 pkt 1 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Opatowie.
- 8 kontroli przez Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska, w oparciu o art. 13 ust. 1, art. 14 ust. 7 ustawy o lasach, art. 86 ustawy o ochronie przyrody, art. 10 ust. 1, 3 i 4 ustawy - Prawo łowieckie,
- 7 kontroli przez Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki, w oparciu o art. 50 ust. 4 i art. 111 ust. 2, 3 i 6 ustawy o systemie informacji oświatowej, art. 57 ust. 1 i ust. 3 w zw. z art. 55 ust. 3 pkt 1 i 2, ust. 4-6 ustawy - Prawo oświatowe,
- 4 kontroli przez Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki, w oparciu o art. 36 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, art. 251 ust. 4 ustawy o finansach publicznych, art. 35 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym, § 6 uchwały Rady Powiatu z dnia 19.04.2018 r. Nr XLV.14.2018 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek prowadzonych na terenie Powiatu Opatowskiego przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania,
- 3 kontrole przez Wydział Organizacji i Nadzoru, w oparciu o art. 258 §1 ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego, art. 35 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym, art. 11 ust. 8 i 8a ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, § 8 ust. 1 pkt 2 umowy nr OR-III.5330.7.2023 z dnia 23 listopada 2023 r. o realizację zadania zleconego z zakresu administracji rządowej finansowanego ze środków budżetu państwa pod tytułem: „Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na terenie powiatu opatowskiego w roku 2024”,
- 2 kontrole przez Wydział Finansowy, w oparciu o art. 11 ust. 1a i ust. 8 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, art. 69 ust. 1 pkt 2, 127 ust. 1 pkt 1 lit. a i art. 150 ustawy o finansach publicznych, art. 16 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
- 1 kontrola przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami, w oparciu o art. 25b ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Działania kontrolne przeprowadzane będą w oparciu o akty normatywne zatwierdzające plany kontroli: