Osoby, którym udzielana jest pomoc poza punktem lub za pośrednictwem środków porozumienia się na odległość, informuje się o możliwości przekazania anonimowej opinii o udzielonej NPP pod nr tel. 15 8684712 lub asystent@opatow.pl lub na adres Starostwo Powiatowe w Opatowie Wydział Organizacji i Nadzoru ul. Henryka Sienkiewicza 17, 27-500 Opatów.
Druk karty do pobrania
- poniżej oznaczony jako karta pomocy B
Osoby uprawnione mogą przekazać anonimowo opinię o udzielonej im poradzie – otrzymanej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim. Wypełnienie przez osobę uprawnioną odpowiedniego formularza, w tym podanie numeru telefonu w celu zasięgnięcia dalszej opinii, jest dobrowolne. W karcie pomocy nie podaje się danych osobowych osoby uprawnionej, które mogą bezsprzecznie identyfikować osobę.
Ponadto, opinia może być przekazywana przez osoby uprawnione poprzez wypełnienie ankiety w miejscu świadczenia pomocy lub przekazywana drogą elektroniczną bezpośrednio do urzędu starostwa powiatowego.
Osoby ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w art. 8 ust. 8 ustawie, mogą przekazać opinię o udzielonej pomocy także listownie lub pod wskazanym numerem telefonu. Osoba odbierająca opinię o udzielonej pomocy w formie telefonicznej przedstawia osobie uprawnionej treść pytań zawartych w ankiecie i możliwych do zaznaczenia odpowiedzi, a także zaznacza wybrane przez osobę uprawnioną odpowiedzi.
Anonimowa opinia dołączana do części B karty pomocy, zgodnie z §8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego (Dz. U. poz. 2492, z 2020 r. poz. 1441 oraz z 2021 r. poz. 2500).