INFORMACJA
w zakresie zgłoszenia się mieszkańców powiatu Opatowskiego do debaty nad raportem o stanie powiatu
Zgodnie z art. 30 a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2022 poz. 528 i 583), Zarząd Powiatu w Opatowie przedstawia Radzie Powiatu w Opatowie raport o stanie powiatu.
Rada powiatu jako organ stanowiący powiatu rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia zarządowi absolutorium. Raport jest rozpatrywany w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę.
W debacie nad raportem o stanie powiatu mogą brać udział mieszkańcy powiatu. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa pisemne zgłoszenie do Przewodniczącego Rady Powiatu w Opatowie poparte podpisami co najmniej 150 osób. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie powiatu. W Powiecie Opatowskim termin sesji, na której odbywać się będzie debata nad Raportem o stanie Powiatu Opatowskiego za 2021 rok ustalono na dzień 30 czerwca 2022 roku (środa), godz. 9.00
W związku z powyższym osoby, które chciałyby zabrać głos w debacie nad Raportem o stanie Powiatu Opatowskiego za 2021 rok powinny złożyć pisemne zgłoszenie do Przewodniczącego Rady Powiatu w Opatowie najpóźniej do dnia 29 czerwca 2022 roku (wtorek) do godz. 15.30. Zgłoszenie powinno zostać poparte podpisami co najmniej 150 osób.
Wzór zgłoszenia, listy poparcia oraz klauzula informacyjna RODO w załączeniu.
Z uwagi na ograniczoną możliwość ilości osób mogących zabrać głos w debacie liczy się kolejność zgłoszeń, które należy składać w kancelarii Starostwa Powiatowego w Opatowie (I piętro, pokój nr 104) lub przesłać na adres urzędu (liczy się data wpływu do urzędu).