INFORMACJA
w zakresie zgłoszenia się mieszkańców powiatu Opatowskiego do debaty nad raportem o stanie powiatu
Zgodnie z art. 30 a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 oraz z 2023 r. poz. 572), Zarząd Powiatu w Opatowie przedstawia Radzie Powiatu w Opatowie raport o stanie powiatu. Rada powiatu jako organ stanowiący powiatu rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia zarządowi absolutorium. Raport jest rozpatrywany w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem o stanie powiatu mogą brać udział mieszkańcy powiatu. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa pisemne zgłoszenie do Przewodniczącego Rady Powiatu w Opatowie poparte podpisami co najmniej 150 osób. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie powiatu. W powiecie opatowskim termin sesji, na której odbywać się będzie debata nad Raportem o stanie Powiatu Opatowskiego za 2022 rok, ustalono na dzień 26 czerwca 2023 roku (poniedziałek). W związku z powyższym, osoby, które chciałyby zabrać głos w debacie nad Raportem o stanie Powiatu Opatowskiego za 2022 rok, powinny złożyć pisemne zgłoszenie (na kancelarii, I piętro, pok. 104) do Przewodniczącego Rady Powiatu w Opatowie do dnia 23 czerwca poprzez osobiste złożenie do Starostwa a za pośrednictwem e – puap do dnia 25 czerwca 2023 r. (przy czym oryginały podpisów muszą wpłynąć najpóźniej do dnia 23 czerwca 2023 r. do godz. 15.30 do Starostwa). Zgodnie z art. 30a ust. 8 ustawy o samorządzie powiatowym, zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie powiatu. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby. Zgłoszenie powinno zostać poparte podpisami co najmniej 150 osób. Wzór zgłoszenia, listy poparcia oraz klauzula informacyjna RODO w załączeniu. Z uwagi na ograniczoną możliwość ilości osób mogących zabrać głos w debacie liczy się kolejność zgłoszeń.