W Starostwie Powiatowym w Opatowie interesanci przyjmowani są w każde robocze wtorki przez Starostę Opatowskiego oraz Wicestarostę w godzinach 10:00-13:00 lub w innym wyznaczonych terminach, wcześniej uzgodnionych z sekretariatem.
Na spotkanie można zapisać się telefonicznie pod numerem: 15-868-29-71 lub osobiście w sekretariacie pokój 306 (III piętro) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu (od 7:30-15:30).
Skarbnik, sekretarz i kierownicy komórek organizacyjnych przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach od 9.00 do 14.00.
Codziennie w godzinach pracy - obywateli w sprawach skarg i wniosków przyjmują pracownicy komórek organizacyjnych.
W sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy przyjmowani są obywatele w każdy poniedziałek od godziny 15.30 do 16.00, w pokoju 301, na III piętrze.
Starosta, wicestarosta przyjmują pracowników urzędu, jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb, inspekcji i straży, a także podmiotów wykonujących zadania powiatu, w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach od 14.00 do 15.00.
Powyższe unormowania wynikają z zarządzeń Starosty Opatowskiego: Nr 20.2013 z dnia 14 maja 2013 r., Nr 545.2015 z dnia 4 grudnia 2015 r. i Nr 47.2018 z dnia 26 listopada 2018 r., opartych na zapisach Kodeksu postepowania administracyjnego obligującego kierowników organów samorządu terytorialnego do:
- przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach (art. 253 §1),
- wyznaczenia kierowników, zastępców do przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków co najmniej raz w tygodniu (art. 253 §2),
- dostosowania do potrzeb ludności dni i godzin przyjęć, przy czym przynajmniej raz w tygodniu przyjęcia powinny się odbywać w ustalonym dniu po godzinach pracy (art. 253 §3),
- informacja o dniach i godzinach przyjęć powinna być wywieszona na widocznym miejscu w siedzibie danej jednostki organizacyjnej oraz w podporządkowanych jej jednostkach organizacyjnych (art. 253 §4).