Przyjmuje interesantów w każdy wtorek w godzinach od 10:00 do 13:00;
Starostwo Powiatowe w Opatowie Sekretariat, pokój 306, III piętro, Tel.: (015) 868 29 71
Agnieszka Stec
2022-09-07 12:04:12
Starosta
Publikacja
Agnieszka Stec
2022-09-07 12:04:04
Starosta
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Starosta Opatowski
mgr Tomasz Rafał STANIEK
Przyjmuje interesantów w każdy wtorek w godzinach od 10:00 do 13:00 ;
Starostwo Powiatowe w Opatowie Sekretariat, pokój 306, III piętro, Tel.: (015) 868 29 71
Kompetencje i zadania starosty: 1. Starosta organizuje pracę zarządu powiatu i starostwa powiatowego, kieruje bieżącymi sprawami powiatu oraz reprezentuje powiat na zewnątrz. 1a. Starosta opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy. 1b. W przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej starosta działa na zasadach określonych w odrębnych przepisach. 2. W sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z zagrożeniem interesu publicznego, zagrażających bezpośrednio zdrowiu i życiu oraz w sprawach mogących spowodować znaczne straty materialne, starosta podejmuje niezbędne czynności należące do właściwości zarządu powiatu. Nie dotyczy to wydawania przepisów porządkowych. 3. Starosta jest kierownikiem starostwa powiatowego, zwierzchnikiem służbowym pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży. 4. Starosta wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości powiatu, chyba że przepisy szczególne przewidują wydawanie decyzji przez zarząd powiatu.
Do zadań starosty w zakresie organizowania pracy zarządu powiatu należy w szczególności: 1) przygotowanie projektu porządku obrad zarządu, 2) określenie czasu i miejsca posiedzenia zarządu, 3) przygotowywanie materiałów do projektowanego porządku obrad, 4) zapewnienie obsługi posiedzenia zarządu.
Starosta sprawując zwierzchnictwo w stosunku do powiatowych służb, inspekcji i straży: 1) powołuje i odwołuje kierowników tych jednostek, w uzgodnieniu z wojewodą, a także wykonuje wobec nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej, 2) zatwierdza programy ich działania, 3) uzgadnia wspólne działanie tych jednostek na obszarze powiatu, 4) w sytuacjach szczególnych kieruje wspólnymi działaniami tych jednostek, 5) zleca w uzasadnionych przypadkach przeprowadzenie kontroli.
Agnieszka Stec
2022-09-06 10:18:01
Proces legislacyjny uchwały harmonogram aptek ogólnodostępnych na 2023 r.
Publikacja
Ewa Masternak
2022-09-06 10:17:57
Proces legislacyjny uchwały harmonogram aptek ogólnodostępnych na 2023 r.
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Pod koniec lipca 2022 r. przystąpiono do opracowania projektu uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy oraz dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu opatowskiego na rok 2023. Zaznaczamy, że wszyscy mieszkańcy powiatu opatowskiego powinni mieć możliwość zakupu lekarstw w aptece także poza zwykłymi godzinami pracy. Ustawodawca nie przewidział innych działań prawnych, czy czynności jakie organ stanowiący powiatu może podjąć. Rolą i zadaniem naszego samorządu jest ustalenie rozkładu godzin pracy oraz dyżurów aptek ogólnodostępnych.
W pierwszej kolejności wystąpiliśmy z zapytaniem do wszystkich właścicieli aptek ogólnodostępnych funkcjonujących na terenie powiatu opatowskiego, czy któraś z aptek ogólnodostępnych zlokalizowanych na terenie powiatu chce samodzielnie pełnić dyżury w porze nocnej, w niedziele, święta i inne dni wolne od pracy w 2023 r. i przejąć ten obowiązek od pozostałych aptek? Na odpowiedź oczekiwaliśmy do 10.08.2022 r., jak widać poniżej w tabeli na 13 aptek stanowisko przedstawiły jedynie 4.
Klikając na poszczególne linki można zapoznać się z:
odpowiedź podmiotów na pismo starosty z dn. 20.07.2022 r.
APTEKA
DATA wysłania e-mail 21.07.2022
Apteka mgr Jolanta Dorobek ul. Szeroka 2/8, 27-500 Opatów
Apteka prywatna mgr Marianna Lenart ul. Czekarzewska 7, 27-515 Tarłów
Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Kielcach
zapytanie starosty z dn. 20.07.2022 r. - skierowane do aptek - pismo
Kolejnym naszym działaniem było skierowanie pism do wójtów/burmistrzów oraz Kieleckiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Kielcach w trybie art. 94 ust. 1 ustawy - Prawo farmaceutyczne o zaopiniowanie projektu uchwały rady powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy oraz dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu opatowskiego na 2023. Treści pism umieściliśmy jako podlinkowane przy odpowiednich adresatach.
W tym samym czasie uruchomiliśmy konsultacje społeczne w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek oraz ich dyżurów na 2023 r., o czym poinformowaliśmy samorządy gminne, samorząd aptekarski, apteki ogólnodostępne, społeczeństwo poprzez strony internetowe (opatow.pl, bip.opatow.pl) oraz strony społecznościowe (Facebook). Wyniki konsultacji zgodnie z treścią ogłoszenia zostaną Państwu przedstawione również za pośrednictwem niniejszej zakładki.
Obecnie wpływają stanowiska samorządów gminnych i samorządu aptekarskiego, którego treści zamieszczamy poniżej w tabeli. W wypadku uzyskania stanowiska którejś z apteki ogólnodostępnej jej treść również Państwu zaprezentujemy:
UZGODNIONO zgodnie z art. 94 ust. 2 Prawa Farmaceutycznego – Burmistrz Miasta i Gminy Opatów
- pismo z dni 24.08.2022 r., znak Or.S.8030.1.2022