KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 oraz z 2018 r. Nr 127, str. 2) - tzw. RODO, wskazuje się, że:
Administrator danych |
Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Opatowski, z którym można się skontaktować korespondencyjnie na adres: ul. Henryka Sienkiewicza 17, 27-500 Opatów, email: powiat@opatow.pl lub Skrytka ePUAP: /itob629a04/SkrytkaESP lub telefonicznie tel. (15) 86 82 971 |
Inspektor danych osobowych |
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Pana Roberta Bednarczyka, z którym można się kontaktować wysyłając e-mail na adres: rbednarczykrodo@interia.pl |
Cel przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania |
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO w celu zezwolenia na sprowadzenie zwłok/ szczątków z zagranicy w związku z realizacją przepisów: - art. 10 i art. 14 ust. 4 pkt 1 i ust. 5 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych, - § 2, § 3, § 6 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich, - § 8 ust. 1-5, § 10 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi, - art. 63 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, a także art. 6 ust. 1 lit a RODO na podstawie zgody. Zgoda jest wymagana, gdy uprawnienie do przetwarzania danych osobowych nie wynika wprost z przepisów prawa, w tym przypadku dotyczy: nr telefonu i adresu e-mail. |
Okres, przez który dane będą przechowywane |
Dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przechowywane przez czas wskazany w przepisach prawa (tj. § 63 ust. 1 załącznika do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych), a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa (okres wskazany ww. rozporządzeniu). |
Odbiorcy danych |
Dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, którymi mogą być: 1) podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa, strony postępowań administracyjnych prowadzonych na podstawie przepisów szczególnych, ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony w postępowaniach administracyjnych i ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań (np. biegli, świadkowie); 2) podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające). |
Prawa osoby, której dane dotyczą |
Osobie, której dane dotyczą przysługuje: - prawo dostępu do swoich danych osobowych, - prawo żądania ich sprostowania. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie jej danych osobowych. |
Informacje dodatkowe |
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania |
Podanie danych osobowych wynika z przepisu prawa, z wyjątkiem adresu e-mail i nr tel., gdzie podanie danych jest dobrowolne i wynika z udzielonej zgody. |
|
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. |
Korzystanie z uprawnień wynikających z RODO nie dotyczy prowadzonego postępowania administracyjnego, w oparciu o przepisy przewidziane przez Kodeks postępowania administracyjnego. Dostęp do akt postępowania czy sprostowania dokumentów znajdujących się w aktach postępowania realizowany jest w oparciu o zasady Kodeksu postępowania administracyjnego.