Obwieszczenie Nr ROŚ - V. 6164.1.422.2019 Starosty Opatowskiego
Utworzenie nowej stronyPublikacja od: 2021-03-04 14:14:41
Pokazuj w menu: 1
Pokazuj treść: 1
Pokazuj zajawkę: 1
Cel linku: _self
Tytuł (PL): Obwieszczenie Nr ROŚ - V. 6164.1.422.2019 Starosty Opatowskiego
Daniel Łasak
2021-03-04 14:13:26
Rejestracja jednostki pływającej o długości do 24 metrów
Publikacja
Daniel Łasak
2021-03-04 14:09:25
Rejestracja jednostki pływającej o długości do 24 metrów
Publikacja
Daniel Łasak
2021-03-04 14:09:18
Rejestracja jednostki pływającej o długości do 24 metrów
Usunięcie z publikacji
Daniel Łasak
2021-03-04 14:09:06
Rejestracja jednostki pływającej o długości do 24 metrów
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Wymagane dokumenty
Wniosek o rejestrację jednostki pływającej i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
Dowód własności jednostki pływającej (dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: faktura VAT, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, w przypadku jednostek budowanych systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego).
dane i adres właściciela/współwłaścicieli oraz armatora jednostki pływającej,
rejestrację jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą, jeżeli jednostka pływająca była zarejestrowana,
numer identyfikacyjny albo indywidualny numer identyfikacyjny (INI) jeżeli został nadany,
rodzaj napędu jednostki pływającej, a w przypadku napędu mechanicznego także o jego mocy,
model i marka jednostki pływającej,
wymiary i parametry jednostki pływającej,
materiał główny kadłuba jednostki pływającej,
rok budowy i producent jednostki pływającej,
sygnał rozpoznawczy (Call Sign) i morski radiowy numer identyfikacyjny MMSI – jeżeli zostały nadane,
maksymalna dopuszczalna liczba osób na pokładzie jednostki pływającej, jeżeli została określona w deklaracji zgodności E lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot,
dopuszczalna siła wiatru i wysokość fali, jeżeli została określona w deklaracji zgodności E lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot.
Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
Dokument zawierający zgodę właściciela jednostki pływającej na uprawianie żeglugi przez armatora.
Deklaracja zgodności CE jednostki pływającej oraz silnika – jeżeli były wydane.
Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwiania spraw związanych z rejestracją jednostki pływającej, składany w przypadku załatwiania tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną).
Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
W przypadku gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu). W przypadku gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z rejestracją jednostki pływającej w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
Miejsce i sposób składania dokumentów
Wniosek w formie papierowej, wraz z załącznikami można złożyć:
osobiście w siedzibie starostwa,w godzinach pracy urzędu,
drogą pocztową, na adres podany w sekcji "Dane kontaktowe urzędu".
Wymagane dokumenty oraz potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy złożyć w oryginale.
Dokument tożsamości wnioskodawcy do okazania.
W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z opłatą skarbową.
Jeżeli jacht lub inna jednostka pływająca stanowi współwłasność – wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub udzielone przez nich pełnomocnictwa.
Wniosek w formie elektronicznej można złożyć za pośrednictwem portalu REJA24, dostępnego na stronie internetowej https://interesant.reja24.gov.pl. Odbiór dokumentu rejestracyjnego następuje w siedzibie starostwa, po okazaniu oryginalnych dokumentów i oświadczeń.
Opłaty
Wysokość opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego wynosi:
80 zł,
60 zł w przypadku opłaty ulgowej – przysługującej właścicielowi jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami i podlegającej obowiązkowi przerejestrowania do Systemu REJA24, w terminie określonym w art. 28 ust. 1 ustawy.
Opłatę można wnieść:
na rachunek bankowy urzędu: Starostwa Powiatowego w Opatowie ul. Henryka Sienkiewicza 17 27-500 Opatów; Nr rachunku: BS w Kielcach O/Opatów 22 8493 0004 0120 0000 5018 0002 tytuł wpłaty: REJA24
w kasie Starostwa Powiatowego w Opatowie ul. Henryka Sienkiewicza 17, 27-500 Opatów;
Opłatę za złożenie pełnomocnictwa (upoważnienia) w kwocie 17 zł można wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Opatów, Nr rachunku: 27 1240 1372 1111 0010 7254 7033 z dopiskiem „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Po zweryfikowaniu kompletności wniosku o rejestrację jednostki pływającej wydane zostanie w terminie 7 dni zaświadczenie o złożeniu wniosku o rejestrację, którym można posługiwać się do czasu wydania dokumentu rejestracyjnego albo doręczenia decyzji o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru.
W ciągu 30 dni licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku, jednostka pływająca zostanie wpisana do rejestru. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku wydana zostanie decyzja o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru.
Odbiór dokumentu rejestracyjnego w siedzibie Starostwa Powiatowego w Opatowie - osobiście przez wnioskodawcę po okazaniu oryginalnych dokumentów i oświadczeń.
Sposób odwołania
Od decyzji Starosty Opatowskiego przysługuje odwołanie do:
ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej – w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych,
ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej – w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 15 stycznia 2020 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 września 2019 r. w sprawie powierzenia prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m. i administrowania nim.
Informacje dodatkowe
Zgodnie z art.3 ustawy, obowiązkowi rejestracji podlega:
jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW;
jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - o ile nie posiada innej niż polska przynależności.
Jednostki pływające już zarejestrowane podlegają obowiązkowi ponownej rejestracji w Systemie REJA24 jeżeli spełniają parametry określone przepisami ustawy. Właściciele mają na to odpowiednio 12, 18 lub 30 miesięcy od wejścia w życie ustawy (art. 28 ust. 1 i 2 ustawy).
Wszystkie jednostki pływające, które nie podlegają obowiązkowi rejestracji mogą zostać zarejestrowane na wniosek właściciela.
Zasoby informacyjne i szkoleniowe – dowiedz się więcej o nowych przepisach i procedurach
Portal publiczny oraz Platformę szkoleniową udostępniono aby ułatwić przygotowywanie i wysyłanie wniosków przy wykorzystaniu udostępnionych e-usług.
Na Portalu Publicznym znajdziesz informacje dotyczące działania Systemu REJA24 oraz przepisów ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m. Przygotowano osobne zakładki dla poszczególnych grup interesariuszy.
Na Platformie Szkoleniowej udostępniono instrukcje obsługi oraz filmy instruktażowe prezentujące sposób posługiwania się aplikacjami Systemu REJA24 w zakresie obowiązków rejestracji jednostek pływających, aktualizacji danych, a także innych usług realizowanych za pomocą systemu. Platforma udostępnia także często zadawane pytania (FAQ) i odpowiedzi na nie, związane z przepisami dotyczącymi rejestracji jednostek pływających.
Więcej informacji na stronie: https://portal.reja24.gov.pl/hub
Daniel Łasak
2021-03-04 14:07:00
Rejestracja jednostki pływającej o długości do 24 metrów