Starostwo Powiatowe w Opatowie ul. H. Sienkiewicza 17, 27-500 Opatów woj. świętokrzyskie,  Sekretariat: tel. (15) 868 29 71 fax. (15) 868 47 21 Kancelaria, punkt informacyjny: tel. (15) 868 47 21, e-mail:powiat@opatow.pl

Translator

Polish English German

Linki

BIP Zwiazek Powiatów Polskich

Wrota Świętokrzyskie Nad Czarną i Kamienną

Sprawdź status sprawy

Bezpieczny Powiat Opatowski Muzeum Geodezji i Kartografii w Opatowie

WKU Sandomierz Fundusz Pożyczkowy Województwa Świętokrzyskiego

Biblioteka

GUS TVR24

WOK Kielce

Szpital Opatów

LGD

Projekty

Dzienniki Urzędowe

Dziennik Ustaw Monitor Polski
Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego Uchwały Rady Powiatu Opatowskiego
Uchwały Zarządu Powiatu Opatowskiego Zarządzenia Starosty Opatowskiego

Kolporter RSS


Hotelowa praktyka

IMG 9509Młodzi hotelarze z „Górki" zdobywają pierwsze doświadczenia na rynku pracy.

 

 

 

W ubiegłym roku szkolnym, wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniom lokalnego rynku pracy oraz ze względu na prężny rozwój turystyki i hotelarstwa w naszym regionie, utworzono w szkole kierunek Technik Hotelarstwa, by móc kształcić przyszłe kadry, przyszłych pracowników, właścicieli, kierowników podejmujących pracę lub prowadzących własną działalność
w branży hotelarskiej.
Uczniowie z klasy II Technikum Hotelarstwa z Zespołu Szkół nr 1 w Opatowie odbyli 6-cio tygodniowy cykl zajęć praktycznych w Hotelu Miodowy Młyn w Opatowie. Celem zajęć w hotelu było wykorzystanie w praktyce wiedzy teoretycznej zdobytej przez młodzież podczas zajęć z przedmiotów zawodowych oraz poszerzenie ogólnej wiedzy dotyczącej działalności hotelarsko - gastronomicznej, zasad etyki zawodowej oraz kultury obsługi konsumenta.

Zajęcia praktyczne odbywały się w najważniejszych, z punktu widzenia obsługi klienta, departamentach hotelu takich jak: recepcja hotelowa, dział gastronomii, oraz dział służby pięter. Zajęcia w poszczególnych działach prowadzone były pod kierunkiem opiekunów wyznaczonych przez osoby zarządzające hotelem. Młodzież zapoznała się z zakresem obowiązków pracowników na każdym stanowisku.

Cykl zajęć rozpoczęło spotkanie z Panią Menadżer hotelu - Iwoną Bąk, która przedstawiła strukturę organizacyjną zakładu hotelarskiego. Wyjaśniła różnice w organizacji przedsiębiorstw hotelowych w zależności od wielkości obiektu, ilości zatrudnionych osób, oferowanych usług dodatkowych. Zapoznała młodzież ze strukturą zatrudnienia i kompetencjami wymaganymi od pracowników w zależności od stanowiska pracy. Powiedziała o standardach obowiązujących w hotelu oraz zapoznała z materiałami promocyjnymi hotelu
i kanałami dystrybucji. Przedstawiła też powiązania między wszystkimi działami w hotelu.

Podczas odbywania zajęć w hotelu młodzież zapoznała się z obowiązkami poszczególnych pracowników działu recepcji, podstawowymi procedurami związanymi z pracą recepcji, obsługą konsumenta, poczynając od dokonania rezerwacji hotelowej, przez zameldowanie (check-in), serwis bieżący, do wymeldowania (check-out). Uczniowie nabyli wiedzę, jak należy korzystać z oprogramowania hotelowego, poznali metody badania satysfakcji gości hotelowych oraz sposób postępowania w przypadku reklamacji.

Nauczanie praktyczne w pionie gastronomii obejmowało zajęcia w restauracji. Polegały one na przygotowywaniu sali konsumpcyjnej, nakrywaniu stołów do różnych posiłków przed ich podawaniem oraz
w obecności konsumentów, przyjmowanie zamówień od gości hotelowych. Młodzież poznała różne technikami i formy obsługi gościa w restauracji oraz zasady serwowania napojów przy barze oraz reguły obsługi klienta.

Uczniowie poznali również specyfikę pracy w dziale służby pięter: kompetencje wymagane od pracowników oraz z ich obowiązki. Zapoznali się z wyposażeniem wózka pokojowej, przygotowaniem pokoju hotelowego na przyjazd klienta, przyswoili sobie także procedury związane z rzeczami pozostawionymi przez gości hotelowych.

Zajęcia praktyczne w hotelu cieszyły się dużym zainteresowaniem młodzieży, która dzięki nim poznała swoje przyszłe miejsca pracy i zdobyła wiedzę w praktyce. Natomiast przyszli pracodawcy poznali możliwości oraz wiedzę uczniów, a w przyszłości swoich pracowników, korzyści są więc obopólne.

 

 

Pogoda dla Powiatu

PO16 OstPO

Serwis Samorządowy PAP

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 53 gości 

Statystyka odwiedzin

Dzisiaj365
Wczoraj429
Tydzień794
Miesiąc6725
Wszystkie616215

Logowanie